Search
Close this search box.

Tilaus- ja toimitusehdot

IlonTassut Oy (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Verkkokaupan yhteystiedot

  • Sähköposti: info@ilontassut.fi
  • Puhelin: 050 3515433
  • Postiosoite: Simasalonkatu 4, 57200 Savonlinna

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Verkkokaupan kautta tehty tilaus on sitova, kun asiakas on lähettänyt tilauksen. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.vismapay.fi/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Alisa Lasku ja Alisa Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku

Alisa Lasku on joustava ja turvallinen maksutapa. Maksutapa sopii kaikille yli 20-vuotiaille kuluttajille kaiken tyyppisiin ostoksiin. Halutessasi voit jakaa laskun pienempiin osiin ja maksaa takaisin jopa 60 erässä. Lisätietoja Alisa Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.alisapankki.fi/

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

  • Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
  • Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
  • Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
  • Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Toimitus

Tilauksia lähetetään arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 3-5 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä. Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, ilmoitetaan siitä asiakkaalle viipymättä. Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen. Olemme asiakkaisiin mahdollisimman pikaisesti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse mikäli havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia pidempään.

Toimitamme postitse tuotteita Manner-Suomeen.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle. 

IlonTassut Oy ei vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy IlonTassut Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta IlonTassut Oy:n verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

Toimitustavat

Nouto myymälästä toimituskulut 0 euroa

Saat sähköpostin, kun tilauksesi on pakattu. Voit noutaa tilauksesi Savonlinnan myymälästä aukioloaikoinamme: Simasalonkatu 4, 57200 Savonlinna

Nouto valitsemastasi Postin toimipisteestä tai pakettiautomaatista, hinta 7,90€. Ilman toimituskuluja yli 80€ tilaukset.

Nouda tilaamasi tuotteet omasta Postista tai valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi Postista. Noudathan tilauksesi ennen kuin se lähetetään takaisin lähettäjälle.

Lähetämme tilauksen kirjeenä, jos se on mahdollista.

Postin kotiinkuljetus, hinta 13,90€ 

Postin kotiinkuljetus on helppo tapa vastaanottaa lähetys. Pienemmät toimitetaan haluamaasi osoitteeseen. Isommista lähetyksistä Posti sopii kanssasi toimitusajankohdan. 

Lähetykset toimitetaan suuremmissa kaupungeissa vastaanottajille arkisin klo 21 mennessä ja muilla alueilla klo 14 tai 17 mennessä. 

Postin lähetyksien kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella, jonka saat sähköpostiin kun lähetämme paketin.

Nouto lähimmästä Matkahuollon toimipisteestä, hinta 7,90€ ilman toimituskuluja yli 80€ tilaukset.

Tiheä myymäläverkosto ja myymälöiden pitkät palveluajat iltaisin ja viikonloppuisin takaavat, että paketin voi noutaa läheltä silloin kun itselle parhaiten sopii. Kun paketti on noudettavissa määräasemalta, saatte ilmoituksen tekstiviestinä.

Palautukset

Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.

Tuotteen palautuksen lähetyskustannuksista vastaa tilaaja. Voit toimittaa tuotteet vapaasti valitsemallasi toimitustavalla. Palautamme tuotteen ostohinnan kun tuote on saapunut meille ja tarkistettu myyntikuntoiseksi. Jos olemme toimittaneet viallisen tai väärän tuotteen on palautus tilaajalle ilmainen. Jos tilaamasi tuote ei ollutkaan sopiva niin vaihdamme sen mielellämme toiseen kokoon tai muihin tuotteisiin. Mahdolliset vaihtotuotteet toimitamme ilman uusia toimituskuluja.

Voit palauttaa ja vaihtaa tuotteet myös myymälässämme.

Toimitetusta tilauksesta, jota ei ole noudettu Postin tai Matkahuollon toimipisteestä, hyvitämme tuotteiden hinnan. Mahdollisia toimituskuluja emme korvaa. Hakematon toimitus ei ole palautus ja uudelleen lähetyksestä perimme toimituskulut.

Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot

Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse.

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Pyydämme ilmoituksessanne ystävällisesti ilmoittamaan:

  • Palautuksen syyn (mikäli viottunut tai väärä tuote)
  • Tilaajan tunnistetiedot (nimi / tilausnumero)
  • Haluatteko vain palauttaa tuotteen ja saada rahat takaisin tilille vai toivotteko, että lähetämme vastaavan tuotteen vioittuneen tai väärän tuotteen tilalle (ja hyvitämme mahd. erotuksen).
  • Rahojen palautusta varten pyydämme ilmoittamaan tilinumeron

Myös IlonTassut Oy pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ja palauttaa maksun asiakkaalle.

Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Muuta huomioitavaa

Pyrimme kierrättämään myymälässä tarpeettomiksi jääneitä, siistejä ja ehjiä pahvilaatikoita ja -pakkauksia.

Kaikki verkkokaupassa olevat tuotteiden hinnat sisältävät ALV:n (tuotteesta riippuen joko 14% tai 25,5%).

Verkkokaupassa näkyvät hinnat ovat voimassa vain verkkokaupassa tehtyihin tilauksiin. Verkkokaupan hinnat voivat poiketa myymälä- ja tapahtumahinnoittelusta.

Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin ilman erillistä ilmoitusta. Jos tuotteen hinta nousee ennen tilauksen lähetystä, asiakas saa tuotteen tietysti tilaushetkellä voimassa olevalla hinnalla.